BMW E53 ir pirmās paaudzes BMW X5 vidēja izmēra luksusa krosovera Suv. Transportlīdzeklis bija pirmais BMW jebkad ražotais SUV. Tas tika ražots no 1999. līdz 2006. gadam un tika aizstāts ar E70 X5.

E53 X5 tika izstrādāts tieši pēc tam, kad BMW iegādājās Land Rover. Tādējādi transportlīdzeklim ir kopīgas daudzas sastāvdaļas un konstrukcijas gan ar Range Rover L322 modeli (konkrēti nolaišanās sistēmu no kalna un bezceļa dzinēja vadības sistēmu), gan BMW E39 5. sēriju (īpaši dzinējiem un elektroniskām sistēmām). Visa automašīnas izklaides sistēma (radio funkcija, navigācijas sistēma, televīzijas un telekomunikāciju sistēmas) tiek koplietota ar citiem BMW un L322. Rezultātā iepriekšējos X5 modeļus var uzlabot ar jaunākām BMW tehnoloģijām (piemēram, Bluetooth tālruņa savienojumu).
X5 vēsture sākas 1994. gadā, kad pēc Land Rover iegādes sākās idejas par BMW sporta komunālo transportlīdzekli. Eduards Valeks tika iecelts par projekta vadītāju un E53 galveno inženieri. Kriss Čepmens vēlāk pievienojās BMW Group Designworks Kalifornijā un divus mēnešus sāka strādāt ar Krisu Bengli Minhenē pie diviem pilna mēroga māla modeļiem E53. Līdz 1996. gadam projektēšanas darbi tika apstiprināti, un X5 (E53) projektēšanas bāze tika iesaldēta 35 mēnešus pirms ražošanas. Dizaina patenti tika iesniegti 1998. gada 10. jūnijā un 1998. gada 9. decembrī, un tie tika reģistrēti ASV 2000. gada 18. janvārī.

Rover pārņemšana 1994. gadā izrādījās ļoti izdevīga BMW X5 izstrādē. BMW inženieri varēja aplūkot un izmantot Range Rover tehnoloģiju un detaļas, izstrādājot X5 – viens no šādiem piemēriem būtu kontrole no kalna. Daudzos aspektos X5 dizainu ietekmēja tā britu līdzinieks; piemēram, X5 divdaļīgās bagāžas nodalījuma durvis ieguva tieši no Range Rover. Daudzas detaļas un elektronika tika ņemta arī tieši no E39 5. sērijas detaļu tvertnes, lai ietaupītu izmaksas.

Pretstatā Range Rover modeļiem X5 tika veidots kā sporta automobilis: tā bezceļa iespējas ir ievērojami mazākas nekā Land Rover. Tiek ziņots, ka BMW smagi strādāja, lai nodrošinātu, ka tas tiek dēvēts par SAV (Sports Activity Vehicle), nevis SUV (sporta lietderības transportlīdzeklis).

Lai gan X5 bija visu riteņu piedziņas transportlīdzeklis, BMW jau no paša sākuma izvēlējās 62 procentus no dzinēja griezes momenta novirzīt uz aizmugurējiem riteņiem, padarot to pēc iespējas tuvāku uzņēmuma aizmugurējo riteņu piedziņas sedaniem.
Cena bez numurzīmes.

Marka Bmw X5
Izlaiduma gads: 2004 jūnijs
Motors: 3.0 dīzelis
Ātr.kārba: Automāts 6 ātrumi
Nobraukums, km: 283 700
Krāsa: Sudraba
 
metālika
Virsbūves tips: Apvidus
Vietu skaits: 5
Tehniskā apskate: 01.2025
Aprīkojums: Stūres hidropastiprinātājs, Elektr. stūres pastiprinātājs, Kondicionieris, Salona gaisa filtrs, Borta dators, Riepu spiediena kontrole, Parkošanās sens. aizmugurē, Parkošanās sens. priekšā, Lietus sensors, Kruīza kontrole, Jumta reliņi, Sakabes āķis, Lūka, Panorāmas lūka, Pilnpiedziņa 4x4, Spoileris, Sliekšņi, Sporta pakete, Servisa grāmatiņa, Vieglmetāla diski
Gaismas: LED, Miglas lukturi
Sēdekļi: El. regulējami, Sporta
Salons: Ādas apdare, Roku balsti, Saulessargi logiem, Isofix stiprinājumi
Drošība: ABS, Centrālā atslēga, Signalizācija, Imobilaizers, Air-bag, ESP
Stūre: Regulējama, El. regulējama
Spoguļi: El. regulējami, El. nolokāmi
Hi-Fi: FM/AM, CD mainītājs, MP3, USB, SDcard, Navigācija, Tel./mob., Bluetooth
VIN kods: Parādīt vin kodu
Cena: 5 151 €
Vieta:Rīgas rajons

Unikālo apmeklējumu skaits: 1
Datums: 27.04.2024 09:20