Pegazus 500 Central Console vai Bow Rider. Tā ir daudzpusīga, īpāsi veiktspējīga un droša laiva.
Jaunums 2025 gada sezonā.
Pegazus 500 ir moderna, droša un daudzpusīga planējoša laiva (planing hull), kas radīta gan atpūtai ģimenes lokā, gan sportiskai braukšanai, gan makšķerēšanai. Tās konstrukcijā apvienota stabilitāte, augsta veiktspēja un degvielas ekonomija. Korpusa forma un dzinēja konfigurācija ir optimizēta, lai nodrošinātu ļoti zemu ūdens pretestību (drag) un izcilu propellera efektivitāti (low propeller slip).
Priekšgalā izteikts "V" nodrošina mīkstu gaitu viļņos, savukārt aizmugurē zemāks deadrise (~14) piešķir lielāku stabilitāti stāvēšanas režīmā un efektīvāku planēšanu. Īpaša korpusa īpatnība ir nošķeltā transoma (transom pad) ~50 cm garumā – tā samazina slapjo laukumu (wetted surface) un “astes” piesūkšanos (transom suction) pie lielākiem ātrumiem, ļaujot laivai ātrāk iziet uz glises (plane) un saglabāt lielu ātrumu ar mazāku motora piepūli. Šāda forma ir balstīta uz pasaules labāko praksi (best practice in hull design) un nodrošina zemu kopējo pretestību (total resistance) visā ātruma diapazonā.
Tehniskie dati
Dizaina kategorija: C (piekrastes ūdeņi, līdz 2 m viļņu augstumam)
Korpusa garums: 4, 98 m
Platums: 2, 32 m
Minimālā iegrime: 0, 35 m
Korpusa svars: 670 kg
Svars aprīkotā stāvoklī: ~1610 kg
Maksimālā kravnesība: 820 kg
Maksimālais cilvēku skaits: 7
Dzinēja kājas garums: L (520 mm)
Maksimālā dzinēja jauda: 112 kW / 150 ZS
Maksimālais dzinēja svars: 230 kg
Rekomendētā jauda: 90–150 ZS
Degvielas bākas tiplums: 105l
Maksimālais ātrums (ar 150 ZS): līdz 80 km/h
Degvielas patēriņš: ~0, 45 L/km pie 55 km/h
Atkarībā no dzinēja, slodzes un apstākļiem.
Ūdens pretestība un propellera slips
Propellera “slips” apraksta atšķirību starp teorētisko ātrumu (ja katrs propellera solis būtu 100% efektīvs) un faktisko ātrumu. P500 testos, izmantojot optimālu dzinēja augstumu (engine mounting height) un pareizi izvēlētu dzenskrūvi (propeller), pie maksimālā ātruma “slips” ir tikai ~3–6%. Tas ir ļoti labs rādītājs planējošai laivai un nozīmē, ka lielākā daļa dzinēja radītās jaudas tiek efektīvi pārvērsta kustībā, nevis zaudēta ūdens pretestībā
Testa laivas konfigurācija Rīgā:
Laiva: Pegazus 500 SPINFIRE, Central Console
Dzinējs: Mercury R150 V6
Dzenskrūve: 3 lāpstiņu P21
Ieteicamie dzinēji un dzenskrūves
Jaudas diapazons: 90–150 ZS (L-kāja, 520 mm)
Optimālai veiktspējai:
o Mercury FourStroke 115–150 ZS
o Yamaha F115–F150
o Suzuki DF115–DF150
Dzenskrūves izvēle atkarīga no slodzes un lietošanas mērķa:
o P21 3-lāpstiņu – maksimālam ātrumam ar vieglu slodzi.
o P20 4-lāpstiņu – lielākam satvērienam (grip) un stabilitātei, mazākam chine walk.
o P19 – ja nepieciešams labāks starts (holeshot) vai braukšana ar lielāku svaru.
Testa iespējas
Pegazus 500 ir pieejama testiem Rīgā ar Mercury R150 V6 dzinēju un P21 3-lāpstiņu dzenskrūvi.
|
Марка:
|
Pegazus
|
|
Модель:
|
500
|
|
Год выпуска:
|
2025
|
|
Длина:
|
4.98
|
|
Мощность двигателя (л.с.):
|
150
|
|
Цена:
|
14 500 €
|